Biografia

Fotografia de l'autor

Reglà Campistol, Joan

Joan Reglà Campistol (Bàscara 1917 - Sant Cugat de Vallès 1973). Historiador, doctor en Filosofia i Lletres, secció d'història i llicenciat en Dret.
Va ser un dels primers deixebles de Jaume Vicens i Vives. Va col·laborar amb ell per a la introducció a la universitat del corrent historiogràfica de la "Escuela de los Annales" de Marc Bloch i Lucien Febvre.

Va començar la seva carrera com a docent a la Universitat de Barcelona on havia estudiat. Es va incorporar a la Universitat de València el 1959 com a catedràtic d'Història Moderna a la Facultat de Filosofia i Lletres, on va romandre fins a 1972. En aquest període va ser degà entre 1961-1964. El final de la seva trajectòria la va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les seves investigacions van començar com medievalista i, amb posterioritat, es van centrar en l'edat moderna.

El seu pas per la Universitat de València va ser de vital importància per a la historiografia local, no només per les obres publicades, sinó també pel seu magisteri al capdavant de la càtedra, doncs va saber infondre a les noves promocions d'historiadors valencians l'interès per la investigació de la història pròpia.

La seva tesi doctoral El valle de Arán hasta la muerte de Jaime II (1948) dirigida per Felip Mateu i Llopis va ser publicada, un cop revisada, sota el títol Francia, la corona de Aragón y la frontera pirenaica: la lucha por el Valle de Arán (siglos XIII-XIV) (1951).

De la seva abundant bibliografia cal destacar: La Europa moderna y contemporánea (1956). Felipe II y Catalunya (1956), Els virreis de Catalunya: els segles XVI i XVII (1956), Historia de América (1956-1957), Aproximació a la Historia del País Valencià (1968), Introducciò a la història de la Corona d'Aragó (1969),

Interessat pel tema del bandolerisme va escriure Joan Serrallonga: vida i mite del famós bandoler (1961) al costat de Joan Fuster, El bandolerismo en Cataluña del Barroco (1962) y Bandoleros, piratas y hugonotes (1969).

Són notables les seves aportacions a diverses obres col·lectives com Historia general y económica de España dirigida per Jaume Vicens Vives, Historia general de la Edad Media dirigida per Jose María Lacarra, o Introducción a la Historia de España.

No s'ha trobat cap producte que coincideixi amb la teva selecció.